Tuloksellinen verkkomarkkinointi

 

Monet ihmiset ovat kiinnostuneita laajentamaan mainontastrategiaansa verkkomarkkinoinnin puolelle ja hyvä näin. Yleinen harhaluulo on, että pelkästään verkkosivun ja Facebook-profiilin luominen riittää ja alkaa tuoda sinulle uusia kävijöitä ja lisää asiakkaita. Tämä ei kuitenkaan vielä riitä, mutta on toki hyvä alku tulokselliselle markkinoinnille, sillä tästä se lähtee. Tuloksellinen Internet-markkinointi vaatii kuitenkin aikaa ja vaivaa sekä laajaa tietämystä kuinka markkinointi kuuluu toteuttaa ja lisäksi vielä rutkasti kärsivällisyyttä. Verkkomarkkinointi ei välttämättä tuota alkuun paljoa, mutta ajan kanssa ja oikein toteutettuna, alkaa se poikiin uusia asiakkaita ja se on tällä hetkellä kaikista kustannustehokkain keino markkinoida yritystä. Alapuolelta löydät yksinkertaisia neuvoja avuksi markkinointiin.

 

Vaikka nykyään suuri osa markkinoinnista tapahtuu verkossa, on silti joskus suositeltavaa lähettää käsin kirjoitettuja kirjeitä. Jos kyseessä on pitkäaikainen ja/tai suuren luokan asiakas ja haluat esimerkiksi kiittää yritystä yhteistyöstä, on sopivampaa lähettää käsin kirjoitettu kirje sähköpostin sijaan. Käsin kirjoitettua kirjettä arvostetaan enemmän ja se on paljon henkilökohtaisempi kuin sähköposti. Lisäksi siitä saa heti kuvan, että arvostatte heidän yritystään.

 

Kun promotoit yritystäsi esimerkiksi sosiaalisen median kautta, niin älä ahnehdi ja keskity yhteen sosiaalisen median verkostoon kerrallaan. Sosiaalisessa mediassa pitää olla aktiivinen ja on kannattavaa olla näkyvillä mahdollisimman monessa eri paikassa sekä lisäksi kannattaa hyödyntää myös blogia ja video- / artikkelimarkkinointia. Nämä ovat kaikki erinomaisia keinoja saada lisää uusia kontakteja, mutta keskity yhteen asiaan kerrallaan ja siirry tämän jälkeen vasta seuraavaan.

 

Promotoi yrityksesi tuotetta tai palvelua maltillisesti, äläkä koskaan tyrkytä mitään. Tämä pelästyttää asiakkaan helposti, joten kannattaa lähestyä asiakkaita rauhassa. Kuuntele asiakkaita ja yritä saada heidät näkemään, että olet kiinnostunut myös heidän tunteistaan ja ajatuksistaan. Rakentamalla ensin luottamus henkilön kanssa johtaa usein uuden asiakkaan saamiseen tai vähintäänkin joku muu mahdollisesti potentiaalinen asiakasta saa kuulla siitä.

 

Mitä verkkomarkkinointiin tulee, niin on tärkeää pitää sisältö kiinnostava ja helposti lähestyttävänä. Jos sisältö ei toimi ja sen sanoma on hankalasti ymmärrettävissä tulet menettämään asiakkaita varmasti ja uusien asiakkaiden saaminen voi olla hankalaa.

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s